Verzendings-retour- en betalingsmodaliteiten webshop
Bedrijfsgegevens:
Kimberly Willems, met vestiging Bloom & Balance, Kerkstraat 43, 9968 Bassevelde, geregistreerd bij de KBO onder nummer 0809.193.301
BTW-nummer: 0809.103.301
1. Verzending & levering
Levertijd
Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden. Gewoonlijk bedraagt de levertijd 5 werkdagen. Indien een product niet op voorraad is, brengen wij je daar onmiddellijk van op de hoogte.
Levering
Bestellingen worden geleverd op het adres dat je bij de bestelling hebt opgegeven.
Alle bestellingen worden verzonden met een track & trace code, zodat je je pakket steeds kan volgen vanaf het moment van verzending.
Indien je kiest voor levering op een afhaalpunt, ben je zelf verantwoordelijk om het pakket tijdig af te halen. Wanneer een pakket niet binnen de voorziene termijn wordt opgehaald en daardoor retour naar ons wordt gestuurd, kan het pakket opnieuw worden aangeboden. De kosten voor de herverzending zijn in dat geval ten laste van de klant en dienen eerst betaald te worden vóór de bestelling opnieuw wordt verstuurd.
Verzendkosten
De verzendkosten worden duidelijk weergegeven tijdens het bestelproces, vóór je je bestelling bevestigt.
Risico bij verzending
Wij zorgen ervoor dat je bestelling veilig wordt verpakt en verzonden. Mocht er tijdens het transport toch iets misgaan (verlies of schade), dan is dat onze verantwoordelijkheid. Pas vanaf het moment dat jij of iemand die jij hebt aangeduid het pakket effectief in ontvangst neemt, wordt het risico jouw verantwoordelijkheid.
2. Retour & herroepingsrecht
Herroepingsrecht (14 dagen bedenktijd)
Als consument heb je het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling de overeenkomst te herroepen, zonder opgave van reden.
Om dit recht uit te oefenen, kan je ons een duidelijke schriftelijke verklaring sturen (per e-mail of per post) waarin je aangeeft dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kan hiervoor ook gebruikmaken van het model-herroepingsformulier die je onderaan deze pagina kan terugvinden.
Gevolgen van de herroeping
Indien je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten voor een andere leveringsmethode dan de door ons aangeboden standaardlevering), uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je teruggestuurde goederen.
De directe kosten voor het terugzenden van de producten zijn voor jouw rekening, tenzij anders overeengekomen.
Uitzonderingen
Producten die werden geopend en/of waarvan de verzegeling werd verbroken zullen niet worden teruggenomen. Het product moet zich dus in dezelfde staat bevinden als dat deze werd verstuurd door de verkoper. Dat geldt o.a. voor onze verzorgingsproducten zoals douchesteamers, handcrèmes en nagellakken.
3. Betalingen
Je kan bij ons veilig betalen via volgende betaalmethoden:
-
Bancontact
-
Kredietkaart (Visa, Mastercard)
-
PayPal
-
Overschrijving
De betaling gebeurt steeds voor levering van de goederen. Indien je kiest voor overschrijving, wordt de bestelling pas verwerkt na ontvangst van de betaling.
Eventuele bijkomende kosten (bv. transactiekosten bij bepaalde betaalproviders) worden vóór afronding van je bestelling duidelijk vermeld.
4. Bestelproces
-
Kies het gewenste product en voeg dit toe aan je winkelmandje.
-
Ga naar je winkelmandje om je bestelling te bekijken. Hier krijg je de kans om eventuele fouten te corrigeren.
-
Vul je gegevens in en kies de gewenste betaal- en verzendmethode.
-
Voor je de bestelling plaatst, krijg je een overzicht van alle kosten en voorwaarden.
-
Je bevestigt de bestelling door de betaling uit te voeren.
-
Na afronding ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Op dat moment komt de overeenkomst tot stand.